Forumlar:
Fen Bilimleri 5.Sınıf Maarif Modeli 1.Dönem 2.Yazılı Senaryoları
1. DÖNEM 2. ORTAK YAZILI KONU SORU DAĞILIM TABLOSU
SENARYO 1
Öğrenme Çıktıları |
Soru Sayısı |
FB.5.1.2.2. Ay’ın evrelerini temsil eden bilimsel model oluşturabilme |
1 |
FB.5.2.1.1. Kuvveti büyüklüğü ile tanımlayabilme |
2 |
FB.5.2.2.1. Kütleye etki eden yer çekimi kuvvetini ağırlık olarak tanımlayabilme |
1 |
FB.5.2.3.1. Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlardaki etkilerine yönelik tümevarımsal akıl yürütebilme |
2 |
FB.5.2.3.2. Günlük yaşamda sürtünmeyi artırma veya azaltmaya yönelik bilimsel bir model tasarlayabilme |
1 |
FB.5.3.1.1. Bitki ve hayvan hücrelerini temel kısımları ve özellikleri açısından karşılaştırabilme |
1 |
FB.5.3.1.2. Hücre-doku-organ-sistem-organizma kavramlarını yapılandırabilme |
1 |
SENARYO 2
Öğrenme Çıktıları |
Soru Sayısı |
FB.5.1.2.2. Ay’ın evrelerini temsil eden bilimsel model oluşturabilme |
2 |
FB.5.2.2.1. Kütleye etki eden yer çekimi kuvvetini ağırlık olarak tanımlayabilme |
3 |
FB.5.2.3.1. Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlardaki etkilerine yönelik tümevarımsal akıl yürütebilme |
2 |
SENARYO 3
Öğrenme Çıktıları |
Soru Sayısı |
FB.5.1.3.1. Güneş, Dünya ve Ay’ın birbirlerine göre hareketlerini ve hacimsel büyüklüklerini temsil eden bilimsel model oluşturabilme |
1 |
FB.5.2.1.1. Kuvveti büyüklüğü ile tanımlayabilme |
1 |
FB.5.2.2.1. Kütleye etki eden yer çekimi kuvvetini ağırlık olarak tanımlaya- bilme |
2 |
FB.5.2.3.1. Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlardaki etkilerine yönelik tümevarımsal akıl yürütebilme |
1 |
FB.5.3.1.1. Bitki ve hayvan hücrelerini temel kısımları ve özellikleri açısından karşılaştırabilme |
1 |
SENARYO 4
Öğrenme Çıktıları |
Soru Sayısı |
FB.5.1.2.2. Ay’ın evrelerini temsil eden bilimsel model oluşturabilme |
1 |
FB.5.2.2.1. Kütleye etki eden yer çekimi kuvvetini ağırlık olarak tanımlayabilme |
1 |
FB.5.2.3.1. Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlardaki etkilerine yönelik tümevarımsal akıl yürütebilme |
1 |
FB.5.3.1.1. Bitki ve hayvan hücrelerini temel kısımları ve özellikleri açısından karşılaştırabilme |
2 |
SENARYO 5
Öğrenme Çıktıları |
Soru Sayısı |
FB.5.1.1.1. Güneş’in yapısı ve dönme hareketi ile ilgili bilgileri kaydedebilme |
1 |
FB.5.1.2.1. Ay’ın özellikleri, dönme ve dolanma hareketleri ile ilgili bilimsel çıkarım yapabilme |
1 |
FB.5.2.1.1. Kuvveti büyüklüğü ile tanımlayabilme |
1 |
FB.5.2.3.1. Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlardaki etkilerine yönelik tümevarımsal akıl yürütebilme |
2 |
FB.5.2.3.2. Günlük yaşamda sürtünmeyi artırma veya azaltmaya yönelik bilimsel bir model tasarlayabilme |
1 |
FB.5.3.1.1. Bitki ve hayvan hücrelerini temel kısımları ve özellikleri açısından karşılaştırabilme |
2 |
Verilen senaryolardan biri seçilip okulda uygulanacaktır.